Οι μέρες έφτασαν και χωρίς αμφιβολία τα Χριστούγεννα αποτελούν την πιο αγαπημένη γιορτή του χρόνου. Οι δρόμοι, τα καταστήματα, τα σπίτια στολίζονται και η γιορτινή ατμόσφαιρα κατακλύζει τους χώρους και τις καρδιές όλων μας. Είναι αυτές οι μέρες που βρίσκουμε τον χρόνο να βρεθούμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, να χαλαρώσουμε και να αποβάλλουμε το άγχος της καθημερινότητας. 

Λίγο τα μεγάλα εορταστικά τραπέζια με οικογένεια και φίλους, λίγο οι προσκλήσεις       συνεργατών που δεν μπορούμε να αρνηθούμε, λίγο η ανεβασμένη διάθεση αλλά και η σκέψη ότι τα Χριστούγεννα έρχονται μία και μόνο φορά τον χρόνο μας κάνουν να ξεχνάμε ότι οι γιορτές θα φύγουν και αυτό που θα μείνει είναι κάποια (ίσως αρκετά) κιλά επιπλέον στο σώμα μας. 

Εμείς βρήκαμε τη λύση!!!!!!

Σε συνδυασμό με τον Διατροφολόγο και Μ.sc. «Κλινικής Διατροφής» Θανάση Τσιούδα καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως υπάρχει τρόπος, με μικρές προσαρμογές και εναλλακτικές λύσεις, να διατηρήσουμε σταθερό το σωματικό μας βάρος όταν περιτριγυριζόμαστε από όλους αυτούς τους πειρασμούς, χωρίς απαραίτητα να στερηθούμε τα αγαπημένα μας φαγητά, την ωραιότερη εποχή του χρόνου και για να αποφύγουμε λοιπόν την δυσάρεστη κατάληξη του να μην μπαίνουμε στα αγαπημένα μας ρούχα τον Ιανουάριο, σας έχουμε τα πιο έξυπνα tip που θα βοηθήσουν, χωρίς καμία στέρηση, να διατηρήσουμε το βάρος μας κατά την διάρκεια των εορτών.

– Μην παραλείπετε τα γεύματα σας ακόμη και τις ημέρες που έχετε να παρευρεθείτε σε κάποιο εορταστικό δείπνο καθώς αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ώρα εκείνη να φάτε με πολλή περισσότερη λαιμαργία καθώς και μεγαλύτερες ποσότητες. Καταναλώστε ένα δυναμωτικό και ισορροπημένο πρωινό. Μην παραλείψετε το σνακ σας 2-3 ώρες μετά, ενώ επιλέξτε για μεσημεριανό κάτι ελαφρύ όπως ένα μικρό φιλέτο κοτόπουλο με ψητά λαχανικά, μία τονοσαλάτα ή ένα γιαούρτι 2% με βρώμη, μέλι και κάποιο φρούτο εάν το εορταστικό τραπέζι είναι το βράδυ. Πριν το τραπέζι καταναλώστε ακόμη 1 φρούτο και 1-2 ποτήρια νερό ώστε να νιώσετε μεγαλύτερη πληρότητα και να μην ξεφύγετε στο δείπνο.

– Γεμίστε 1 φορά το πιάτο σας και όχι πολλές φορές ενώ αποφύγετε την μεγάλη κατανάλωση ορεκτικών με τυριά, σφολιάτες και λιπαρά κρέατα όπως το λουκάνικο. Ξεκινήστε βάζοντας μεγάλη ποσότητα σαλάτας ή λαχανικών, αφήστε αρκετό μέρος για μία ικανοποιητική μερίδα λευκού κρέατος (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και αφήστε μόνο ένα μικρό μέρος για όποιο άλλο ορεκτικό τραβάει η όρεξή σας.

Απολαύστε με ηρεμία το φαγητό σας όσο κουβεντιάζετε με τους φίλους σας.Μην  βιάζεστε γιατί όσο κάθεστε στο τραπέζι θα ξανά γεμίσετε το πιάτο σας χωρίς πραγματικά να πεινάτε. Σταματήστε να τρώτε μόλις νιώσετε χορτάτοι

Κανείς δεν είπε να μην απολαύσετε το αγαπημένο σας γλυκό! Μερικές κουταλιές είναι αρκετές για να ικανοποιηθείτε χωρίς να πάρετε τις θερμίδες από ένα ολόκληρο κομμάτι γλυκού. Από τα γλυκά των Χριστουγέννων αποφύγετε τους κουραμπιέδες που είναι πλούσιοι σε θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά λόγω της παρασκευής τους με άφθονο βούτυρο ενώ προτιμήστε τα μελομακάρονα που περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα από το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς. Πάντα όμως με μέτρο αφού 1 μελομακάρονο (45γρ) αποδίδει περίπου 170 θερμίδες.

Αντικαταστήστε τα έτοιμα ντρέσινγκ για τις σαλάτες σας και τις μαγιονέζες του εμπορίου με μία δροσιστική σπιτική σως γιαουρτιού που θα σας δώσει πολύ λιγότερες θερμίδες και λιπαρά.

Αποφύγετε την χρήση βουτύρου στις παρασκευές σας καθώς είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, επιβλαβή για την υγεία. Προτιμήστε   να χρησιμοποιήσετε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο που περιέχει τα ωφέλιμα για την υγεία μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η βιταμίνη Ε και οι πολυφαινόλες, καθώς και φυτοστερόλες που σχετίζονται με την μείωση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Αποφύγετε την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ τόσο για τις θερμίδες όσο και για την ασφάλειά σας. Μία μερίδα ποτού όπως ουίσκι, τζιν, βότκα, ρούμι ή ούζο αποδίδει κατά μέσο όρο 110 θερμίδες, ενώ αν συνδυαστούν με κάποιο αναψυκτικό μπορούν να φτάσουν τις 160 θερμίδες/ποτό.

Τέλος, μην ξεχνάτε να καταναλώνετε άφθονο νερό και να απολαύσετε την γιορτινή ατμόσφαιρα περπατώντας την αγαπημένη σας διαδρομή.

Συνδύασε το με άσκηση! Άσκηση είναι ένα είδος μυϊκής προσπάθειας με σχεδιασμένη ένταση, διάρκεια και συχνότητα που εντάσσεται στο καθημερινό μας πρόγραμμα με  βασικό σκοπό τη βελτίωση της υγείας μας. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν κάποιες «πρακτικές » που απευθύνονται σε εμάς προκειμένου να μπορέσουμε να  διατηρήσουμε την συμμετοχή μας στις δραστηριότητες που έχουμε επιλέξει .

Το μυστικό για ΑΡΧΗ είναι η αερόβια άσκηση. 

Με την αερόβια άσκηση δίνεται η δυνατότητα στο σώμα να προσαρμοστεί σταδιακά χωρίς πιασίματα και τραυματισμούς. Βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και συμβάλει θετικά στο καρδιοαναπνευστικό και καρδιαγγειακό σύστημα. Επιπλέον αυξάνει την κατανάλωση του οξυγόνου από το σώμα, η διαδικασία αυτή επιταχύνει τον μεταβολικό ρυθμό καθώς παράγει ενέργεια και καταναλώνοντας περισσότερο λίπος. Η διάρκεια της άσκησης διαμορφώνεται σύμφωνα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης του κάθε ασκούμενου  ξεχώρισα. Κυμαίνεται από 20′-60′ στόχος της αερόβια άσκησης είναι η περιοδικότητα χωρίς μεγάλα διαστήματα αντοχής, 3-4 φορές την εβδομάδα. Επιπλέον η γυμναστική τρεις φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 19%, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση JAMA Psychiatry.  

Τόσο η σωματική όσο και η ψυχολογική βελτίωση της υγείας μας είναι σπουδαίο κίνητρο για να παραγκωνίσουμε την αναβλητικότητα και να εστιάσουμε στα οφέλη που μας προσφέρει. 

Όπως καταλάβατε δεν χρειάζεται να είμαστε με την ζυγαριά, το άγχος και την στέρηση για να καταφέρουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας κατά την διάρκεια των εορτών. Το μόνο που χρειάζεται είναι να απολαύσουμε με μέτρο οτιδήποτε μας αρέσει και να αντικαταστήσουμε έξυπνα τροφές επιβαρυντικές για την υγεία και το σώμα μας.

 Καλές Γιορτές!!!