Τρέξιμο…το γιατρικό σου!

175
Young woman running, Sweden.

Το τρέξιμο είναι ίσως η αρχαιότερη μορφή άσκησης στον πλανήτη. Το μαθαίνει ο άνθρωπος σε μικρή ηλικία,χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια και είναι, μετά το περπάτημα, η πιο φυσική άσκηση-γυμναστική που μπορεί να κάνει.Είναι κομμάτι της ζωής του και τρόπος μετακίνησης,αντίδρασης,εκτόνωσης ,απόδρασης,έκφρασης.Στον οργανισμό μας υπάρχουν ορμόνες που η έκκρισή τους εξαρτάται από εμάς και για την ακρίβεια από κάποια δράση-κίνησή μας. Το τρέξιμο είναι μία από αυτές τις ενέργειες που συμβάλλει άμεσα στην εμφάνιση,στην υγεία και την ψυχολογία μας .

1.Γράμμωση και μείωση λίπους

Το συνεχόμενο τρέξιμο διάρκειας πάνω από 20’ και σταθερής ταχύτητας θεωρείται αερόβια άσκηση με κύριο χαρακτηριστικό της, την μείωση λίπους.Είναι από τις καλύτερες ασκήσεις για γράμμωση, κυρίως στους κοιλιακούς!Εκτός από τις θερμίδες που χάνονται και την απώλεια της λιπώδους μάζας σώματος,με το τρέξιμο ρυθμίζουμε τον μεταβολισμό μας αυξάνοντας τις καύσεις μας.

2.Στην υγεία μας

-Μειώνει τις πιθανότητες θρόμβωσης βελτιώνοντας το καρδιοαναπνευστικό
-Αυξάνει τα λευκά αιμοσφαίρια ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα
-Μειώνει τις πιθανότητες εγκεφαλικού,καρδιακών επεισοδίων και καρκίνου του μαστού
– Προλαμβάνει και συμβάλει στην αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης
-Μειώνει ακόμα και τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ.

3.Στην ψυχολογία μας

Το τρέξιμο σου δίνει την δυνατότητα να ξεφύγεις απο τα πρόβληματά σου,να απομακρύνεις τις κακές σκέψεις,το άγχος,τον εκνευρισμό,τον θυμό και να δεις τα πράγματα πιο ήρεμα,πιο λογικά,πιο θετικά!
Επίσης, όταν ανεβάζεις τον ρυθμό σου ή καταφέρνεις να διανύσεις μεγαλύτερη απόσταση από το συνηθισμένο,αναπτερώνεις το ηθικό σου,νιώθεις ότι ξεπερνάς τον εαυτό σου και αυτό σε κάνει να έχεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση .
Γερμανοί ερευνητές αναφέρουν ότι με το τρέξιμο εκκρίνονται ενδορφίνες στον εγκέφαλο.
Οι ενδορφίνες είναι μία από τις 3 κύριες ομάδες ενδογενών οπιοειδών που παράγονται στον εγκέφαλο, με αντιπροσωπευτικότερη τη β-ενδορφίνη, που έχει την ισχυρότερη αναλγητική δράση. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό,μειώνουν το stress,βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, έχουν αντιγηραντική δράση,βελτιώνουν την μνήμη και διατηρούν τα εγκεφαλικά κύτταρα νέα και υγιή.

Τέλος το τρέξιμο μπορεί να βοηθήσει στη μάχη κατά της κατάθλιψης και κάθε είδους εθισμό